fbpx

Cateva ponturi pentru fotografi

Ponturi pentru fotografi, promovarea…

Așa cum bănuiesc că știi deja, pe internet circulă multe, multe variante de promovare. Multe din acestea variante de promovare sunt plătite însă găsești de altfel și variante gratuite. Acestea din urmă sunt cele care îți consumă cel mai mult din timpul util.

La momentul în care scriu aceste randuri în jurul nostru este o pandemie, oamenii sunt panicați unii mai mult ca alții, însă este bine să ne păstrăm calmul cu toții și să ne străduim să păstrăm un echilibru în viețile noastre „agitate”. De câteva zile capitala „respiră” la propriu un aer curat, drumurile sunt libere iar condusul acum este o plăcere. Poluarea s-a redus, copii și angajații sunt nevoiți să lucreze de acasă, acestea fiind o parte din efectele pozitive ale „stării de urgență” .

Revenind la subiectul propus și căutînd variante în motorul de cautare google, am observat că încep să apară și rezultate mult mai multe, comparativ cu o luna în urmă. Am fost chiar contactat de catre un portal care oferea variante de promovare (listare) gratuită. Anterior această variantă nu exista pe acest portal și s-a dovedit că era o păcăleală la final, adică „te promova fictiv” veneau aparent clienți și te obligai prin contract să plătești la numarul de contacte/ solicitări de ofertă pe care le primești. Indiferent dacă închei contracte cu clientul respectiv sau nu. O șmecherie! 

Din experința proprie variantele gratuite sunt bune o perioadă de timp (la începutul afacerii) pentru indexare și creare de legaturi cu Google. Deși de ceva timp acesta iși tot schimbă algoritmul de căutare, indexare și clasificare încat nici o solutie veche nu mai functioneaza asa cum știam, mereu suntem în urmă.

Ce ajuta în timp (nu peste noapte) este optimizarea descrierilor „optimizare seo” însă depinde foarte mult de cât de creativ poți fi și de specificul afacerii fiecăruia. De ajutor mai sunt backinks, adică linkuri între siteuri diferite. Parteneriatele ajută în anumite cazuri, mă refer la parteneri mai vechi și cu rating bun în Google.

O altă unealtă este valoarea „nofollow” care este de fapt un atribut/valoare dat unui link ce ajută motoarele de căutare în indexare. În funcție de tipul de site (platformă, blog, altul ) pe care îl ai acesta se poate activa printr-un plugin, de regulă. Este bine să te documentezi mai aprofundat înainte de activarea acestuia și să afli în ce caz îți este benefic dar și ce dezavantaje aduce în funcție de caz.

O altă modalitate este de a folosi linkuri de la parteneri care sunt mult mai dezvoltați si mai vechi in online decât tine. Găsește o oportunitate pentru aceștia și convingei că linkul de la tine va fi un câștig pentru ei pe termen lung. Binențeles că ideal ar fi ca aceștia să fie și ei de acord și să introducă pe siteul lor link către pagina ta. Depinde ce relație de parteneriat ai cu aceștia și este obligatoriu să fie benefică pentru ambele parti win-win.

Strategii de marketing.

O strategie aplicată de un brand nu garantează că va funcționa și la tine, da este bine să știi piața în care te miști, cine sunt clienții tăi, care este concurența, cum să faci conversii dar să copiezi ceea ce face vecinul…de cele mai multe ori îți va da cu virgulă.

Ideea pe care țin să o transmit este că suntem unici , lăsînd la o parte că fizic suntem unici, vorbind despre afacerea fiecăruia aceasta este unică și aici nu mă refer la faptul că  2 prieteni pot să facă același lucru, vindem amîndoi același serviciu sau același produs.

Este vorba că dacă la prieten a funcționat sau nu o rețetă….aceasta a fost valabilă strict pentru el, a deschis un business la un moment dat, în piață era o anumită conjunctură, anumite taxe, legislație de respectat, anumite obligații, clienții erau într-un fel și el a luat niște decizii, multe lucruri sigur prietenul nu ți le va spune nu din răutate ci pur și simplu pentru că trecut peste ele.

Aceeași soluție aplicată de el atunci, în ziua de azi pentru tine nu mai funcționează.

Dacă la el a mers promovarea pe facebook foarte bine și de acolo i-au venit clienți în ziua de azi nu mai funcționează chiar așa de eficient.

Dacă la el au funcționat doar recomandările din gură în gură într-o piață mică/ zonă unde nu avea concurență , acum la tine este altceva, acum există  deja concurență mare în aceeași zonă, iar clienții nu se mai iau după recomandări dar caută direct pe google.

Exemplele sunt multe și infinite dar cred că ți-ai făcut o idee despre  promovare.

Promovarea în primul rînd costă, nu este deloc ieftină dacă costă mult sau costă puțin este foarte relativ, depinde de fiecare.

Pentru cineva să plătească 50lei / zi pe google ads sau 50 lei / facebook ori instagram / tikto poate fi o afacere proastă și total neinspirată, poate în zona lui clienții sunt motivați de un banner stradal ori flyere ieftine, ori afacerea funcționează foarte bine prin dat o atenție la restaurante pentru a primii evenimente.

Totul este relativ!

Nu există soluții salvatoare sau metode perfecte de promovare, soluții cu care să mergi la sigur.

Dar indiferent ce ai alege înarmează-te cu răbdare, asta se face în timp, realizează întîi un studiu de piață ca să știi ce clienți sunt disponibili ce își doresc, ce bugete au și binențeles alocă un buget de cheltuieli generos eventual pe diverse direcții, nu îți canaliza toți banii doar pe o direcție.

Rezultatele vor începe să apară, succes!

Leave a Comment

Scroll to Top